Deze week adverteert Albert Heijn groot met mini producten waarmee kinderen een eigen winkeltje kunnen beginnen. Met deze actie creëert AH merkvoorkeur bij kinderen. Hoe dat precies zit lees je hier en zie je vanavond op tv in Editie NL, in een item waar Jorik Heins aan meewerkte.
“Mama, ik wil bij Albert Heijn boodschappen doen en Coca Cola drinken!”
De mini’s van de AH zijn schattig, maar er is meer. Door kinderen al op jonge leeftijd in aanraking te laten komen met hun eigen Albert Heijn, creëren ze een voorkeur om ook de ‘echte’ boodschappen bij AH te willen kopen. Ook beïnvloed AH de merkvoorkeur van kinderen. Door ze te laten spelen met onder andere mini Coca Cola, Venz, Douwe Egberts en AH eigen merk producten groeit een onbewuste voorkeur voor deze producten.
Forresult in Editie NL op RTL4
Om Nederland ze laten zien waarom de AH mini’s zo populair zijn, heeft Jorik meegewerkt aan een item van Editie NL. De uitzending was op donderdag 12 april.
» Bekijk de uitzending (online stream)
Geplaatst in: