Wanneer je je klanten eenmaal op je productpagina’s hebt, wil je natuurlijk ook dat zij overgaan tot het kopen van jouw product. Een aantrekkelijke productbeschrijving is hiervoor in de eerste plaats belangrijk. Maar er zijn meer manieren om klanten nét dat laatste zetje te geven om jouw artikel te bestellen, bijvoorbeeld door bepaalde bijschriften in de buurt van je bestelknop en andere conversieknoppen te plaatsen. Lees hier met welke bijschriften je jouw klanten over de streep trekt.
Stel je klanten gerust
Mensen die online shoppen, moeten op basis van de informatie die hen op een website wordt geboden vaststellen of deze site te vertrouwen is. Bij eventuele vragen is er geen personeel in de buurt dat hen kan helpen. Daarom is het belangrijk dat je klanten op de juiste momenten informatie geeft die eventuele vragen kan beantwoorden en twijfels kan wegnemen. Vooral bij belangrijke beslissingen (zoals het kopen van een product) vinden consumenten zulke geruststellende informatie vaak prettig.
Welke bijschriften?
Welke tekst zet je nu in de buurt van een bestelknop om je klanten gerust te stellen? De snelste manier om hier achter te komen is door te kijken welke vragen je klanten online het meest stellen. Zulke vragen gaan vaak over dingen als de verzendkosten, de levertijd of de garantie op een artikel. Free Record Shop gebruikt bijvoorbeeld de snelle levertijd als geruststellend bijschrift (zie het voorbeeld hiernaast).
Bied je geen supersnelle levertijd of gratis verzendkosten? Geen probleem, ook logo’s van bekende keurmerken (het Thuiswinkelwaarborg bijvoorbeeld) zijn prima geschikt als geruststellende cue bij een conversieknop. Ook kun je referenties van eerdere klanten hiervoor gebruiken, zoals VakantieSpecials dat doet.
Gebruik bijschriften bij je conversieknoppen om je klanten op de juiste momenten van de juiste informatie te voorzien. Hou het wel kort en zorg dat je klant in één keer snapt wat er staat. Op die manier help je je klant bij zijn koopbeslissing: iets waarvoor hij je dankbaar zal zijn!
Tags:
consumentengedrag consumentenpsychologie conversie conversie tips conversie verbeteren conversie webshop conversie website conversie webwinkel marketing psychologie webshop design webshop laten makenGeplaatst in: