ForResult – online marketing partner

5 kenmerken van een sterke call to action (en waarom je die nodig hebt)

Mensen laten doen wat jij wilt is lastig. Zeker als het via je website gaat, omdat je er niet letterlijk bij staat om invloed uit te oefenen. Je wilt bijvoorbeeld dat je websitebezoekers een aankoop bij je doen, een offerte opvragen of contact met je opnemen. Hoe krijg je dat voor elkaar? In dit artikel krijg je tips hoe je een krachtige ‘call to action’ op je website kan toevoegen.

De meeste websitebezoekers komen op je site om deze vrijblijvend te verkennen. In deze fase van oriëntatie is het lastig om bezoekers te activeren om hun interesse zichtbaar te maken. Je zal ze moeten motiveren om dit wél te doen, omdat je sales team dan met deze ‘leads’ aan de slag kan.

Call to action: activeer websitebezoekers

Je moet een bezoeker ‘aan de hand meenemen’ door je website. Laat hem stap voor stap zien wat hij nodig heeft om tot een beslissing te komen. Bied daarna een ‘call to action’ aan (oproep tot actie).

De call to action moet aan een aantal voorwaarden voldoen om maximale kracht te hebben:

  • maakt inzichtelijk wát de bezoeker moet doen;
  • duidelijke weergave van wat hij krijgt als hij tot actie overgaat;
  • richt zicht op één actie/handeling;
  • is actief geschreven (gebruik werkwoorden);
  • maakt duidelijk wat eventuele vervolgstappen zijn.

 Wil jij goed werkende call to actions op je website? klik dan hier!

call to action conversieStaan er goede call to actions op jouw website?

Je website zal meer opleveren als je call to actions gebruikt. Het liefst voorzie je élke pagina met een call to action. De ene keer kan je bezoekers oproepen door te klikken naar een logische vervolgpagina. Een andere keer zal je hen aanmoedigen om zich in te schrijven voor je mailing, een brochure te downloaden of een offerteaanvraag te doen.

Stap voor stap goede call to actions toevoegen

Loop al je webpagina’s langs en vraag je af wat een logische vervolgstap zou zijn voor de websitebezoeker op deze pagina. Maak hiervan een call to action die duidelijk de aandacht trekt op de site. Op deze manier leid je bezoekers door je site heen en activeer je hen om (direct) actie te ondernemen.

Over de auteur

Forresult - Online marketing partner

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geplaatst in:

 

Wil jij meer leads via je site?

Wacht niet langer met het verbeteren van de conversie van je website, omdat je nu elke dag omzet misloopt.
Conversie optimalisatie is dé oplossing! Het is aan jou …

Ontvang het conversie informatiepakket