Wil je dat klanten jou bellen in plaats van de concurrent? Via internet is het verslaan van je concurrent simpeler dan je denkt. Het maakt namelijk niet uit of je een groot of klein bedrijf hebt,
want het gaat er om hoe strategisch jij internet inzet om je bedrijf te profileren. Lees in dit artikel wat je moet doen om een straatlengte voorsprong op je concurrenten te krijgen. Wil je liever je SEO uitbesteden en direct laten uitvoeren door echte experts? Neem dan contact op!
Stap 1: Meer bezoekers op je website
Bezoekers naar je website trekken is de basis van succes op internet. Komen er meer bezoekers op jouw website, dan op de site van de concurrent? Dan heb je de eerste slag gewonnen. Je bereikt immers een grotere doelgroep via internet. Het enige wat je dan nog in de weg staat voor een overwinning op je concurrent is de conversie gerichtheid van je website.
Stap 2: Verhoog de conversie van je website
Aan bezoekers die enkel rondklikken op je website heb je niets. Ze moeten ook overgaan tot de gewenste actie. Bijvoorbeeld een product bestellen, contact met je opnemen, een brochure downloaden of inschrijven voor een nieuwsbrief. Om dit te bereiken moet je je website zo inrichten dat bezoekers ook gestimuleerd worden om tot actie over te gaan. Dit kan met behulp van conversie optimalisatie. Om je alvast op weg te helpen vind je hieronder 3 korte tips om de conversie van je website te verhogen:
- Gebruik een duidelijke titel op je homepagina om bezoekers direct te vertellen op wat voor een site te zijn gekomen. Zeg geen ‘welkom’, maar zeg kort wat je aanbiedt.
- Plaats op de homepagina een opsomming met Unique Selling Points van je bedrijf of product. Hierdoor kunnen bezoekers direct lezen waarom ze bij jou moeten kopen in plaats van bij de concurrent.
- Plaats een duidelijk actieknop op de homepagina. Deze knop moet veel aandacht trekken en doorklikken naar een gewenste actiepagina (bijvoorbeeld het contactformulier).
Succes = meer bezoekers x meer conversie
Voorbeeld voor een webshop
Huidige situatie:
1.000 bezoekers x 2 % conversie = 20 bestellingen
Ideale situatie m.b.v. zoekmachine– en conversie optimalisatie:
2.000 bezoekers x 4% conversie = 80 bestellingen
2 keer zoveel bezoekers en conversie betekent 4 keer zoveel bestellingen!
Je online succes kan je dus vergroten door het trekken van meer bezoekers naar je website. Dit kan middels zoekmachine optimalisatie. Daarnaast is het van belang dat je website effectief is, waardoor bezoekers overgaan tot conversie. Dit kan beïnvloed worden met conversie optimalisatie. Het grootste effect kan natuurlijk behaald worden door het toepassen van zowel zoekmachine optimalisatie áls conversie optimalisatie, zoals de bovenstaande rekensom illustreert.
>>Forresult internet marketing
Tags:
conversie conversie tips conversie verbeteren conversie webshop conversie website conversie webwinkel hoog in google SEO seo optimalisatie zoekmachine optimalisatieGeplaatst in: