Bij email marketing wordt een email gebruikt om commerciële boodschappen naar een lijst van ontvangers, de doelgroep, te versturen. Deze boodschappen kunnen dienen om de relatie met de klant te verbeteren, of om nieuwe klanten te werven.
Voordelen email marketing
Email marketing kan, mits professioneel benaderd, uw meest succesvolle en meest krachtige marketing middel worden. Waarom kunt u zo succesvol worden door email marketing?
- Het is erg goedkoop, omdat u niet hoeft te betalen voor het drukken en de verzending van de mailing.
- Daarnaast is het een directe en snelle manier van marketing, de email komt binnen een paar seconden bij de ontvangers terecht.
- Feedback is het sterkste punt van email marketing. Het grote voordeel van deze feedback is dat u uw email kunt traceren. Met email marketing kunt u allerlei statistieken bekijken. U weet precies op welk onderdeel van de email geklikt is. Zo kunt u zien wat er na het versturen van de email is gebeurd. Wat is het afleverpercentage? En wat is het openpercentage? Zijn er email adressen die niet kloppen of onvolledig zijn? Wordt er op mijn aanbieding geklikt, en zo ja: hoe vaak? Moet ik mijn volgende e-mailing veranderen? Wat kan ik veranderen om de statistieken te verbeteren? Kortom, je kunt door de statistieken achterhalen hoe effectief de email marketing is.
- Doordat u personen direct aanspreekt met email marketing, voelen ze zich meer betrokken. Daarbij is het zo dat veel mensen het fijn vinden om aangesproken te worden via email.
- Email marketing erg laagdrempelig, omdat men eerder een email adres geeft dan een straatnaam en bijbehorend nummer. Met email marketing zul je dus snel succes hebben.
Verstuur professionele mailings met email marketing
Om een goede, professionele mailing te versturen heeft u email marketing software nodig. Deze email marketing software helpt u bij het opzetten van uw mailing, alsmede bij het bekijken van het resultaat van de mailing.
Geplaatst in: