Er zijn honderden factoren die bepalen welke website hoog in Google staat, en welke niet. Nu steeds meer bezoekers websites bezoeken op smartphones en tablets (op websites van sommige van onze klanten loopt dit op tot meer dan 50%!) kun je deze doelgroep als website-beheerder niet langer links laten liggen. Dat vindt Google ook, en zodoende is het al langere tijd zo dat mobielvriendelijkheid één van de ranking-factoren is van de grootste zoekmachine wereldwijd.
“Mobile friendly” in je zoekresultaten
Onlangs heeft Google deze ontwikkelingen naar een hoger niveau getild. Sinds enkele dagen toont Google bij mobiele zoekresultaten of een website “mobile friendly” is, of niet. Op die manier wordt de zoekervaring van gebruikers verbeterd en kunnen mobiele zoekers niet-geoptimaliseerde websites overslaan wanneer zij geen zin hebben om een niet-mobielvriendelijke website door te zoomen en scrollen. Op het voorbeeld hier rechts zie je bijvoorbeeld het zoekresultaat van Slaapkamerweb als je zoekt op “kledingkast“. Onder de rich snippet (die in maximaal 5 sterren de klanttevredenheid toont) zie je staan: “mobile friendly”. Slaapkamerweb maakt gebruik van een mobiele webshop die wij voor hen hebben gerealiseerd.
Een “mobile friendly” website
Dat Google nu bij de zoekresultaten vermeldt of een website mobielvriendelijk is of niet lijkt erop te wijzen dat in de toekomst een”mobile friendly” websitevoor je SEO nóg belangrijker zal worden. Is jouw website nog niet “mobile friendly”? Lees je dan in over de voor- en nadelen van een responsive of mobiele website of laat je door onze specialisten informeren over de mogelijkheden.
» Ik wil een mobielvriendelijke website!
Geplaatst in: