Online winkelen is populair. Het aantal webshop wat wordt geopend neemt toe. Ondanks dat het gangbaar is om online producten te kopen, blijft betrouwbaarheid een belangrijke reden om niet op internet te kopen. Veel bekende webshops, zoals Bol.com, besteden daarom veel aandacht aan het creëren van vertrouwen bij de consumenten. Want vertrouwen zorgt voor meer verkoop en een langdurige relatie met de consument.
Het is lastig om vertrouwen te integreren in een webshop. Dit is echter niet onmogelijk! Er zijn verschillende trucs die je kunt toepassen om je webshop betrouwbaarder te doen ogen. Hieronder zijn de belangrijkste trucs samengevat:
Webshop design
Binnen enkele seconden heeft een consument een webshop beoordeeld op betrouwbaarheid. Hierbij kijk je naar het design van de webshop. Wanneer deze niet goed is klikt de consument direct weer weg. Hoe beter het design, des te groter het gevoel van vertouwen in de webshop. Laat daarom het design van je webshop maken door een professional. U wilt immers niet uw potentiele klanten binnen een paar seconden alweer wegjagen!
Gebruiksvriendelijkheid webshop
Het moet voor een consument makkelijk zijn om door de webshop te navigeren. Hij moet eenvoudig het product van zijn keuze kunnen vinden en bestellen.
Veilig bestellen en betalen
Het is verstandig om verschillende betalingsmethoden aan te bieden. Sommigen hebben een veilig gevoel bij betaling via Ideal, anderen betalen liever onder rembours. Bied de consument daarom de keuze. Hierdoor heb je minder afhakers op het laatste moment.
Bedrijfsinformatie
Plaats altijd de volledige bedrijfsgegevens in de webshop. Dit straalt betrouwbaarheid uit doordat je voor de consumenten goed te bereiken bent. Een vast telefoonnummer straalt hierbij meer vertrouwen uit dan enkel een mobiel nummer. Tevens is het verstandig om je adres, kvk gegevens en email adres online te plaatsen. De consument moet het vertrouwen hebben dat als er iets mis gaat met de bestelling, ze contact kunnen opnemen met het bedrijf. De consument moet zo min mogelijk het gevoel hebben dat ze risico lopen bij het bestellen van een product.
Foto´s
Het ligt voor de hand, maar het is belangrijk dat je foto´s toont van de producten die je verkoopt. Het liefst van zowel de voor- als achterklant van het product en van de verschillende kleuren die verkocht worden. De consument wil goed kunnen zien welk product hij koopt en of alles zo is zoals hij wil.
Een betrouwbare webshop
Het is erg belangrijk om je webshop dusdanig in te richten dat hij vertrouwen uitstraalt. Wanneer u bovenstaande punten in uw webshop verwerkt zal dit resulteren in meer betrouwbare uitstraling. En dit resulteert uiteraard in meer verkoop! De experts van Forresult helpen u graag met het opzetten van een succesvolle en betrouwbare webshop.
Geplaatst in: