De afgelopen jaren is er al flink veel onderzoek gedaan naar email marketing. Wat is de beste manier om emails te versturen? Hoe lang moet een onderwerpregel zijn? Wanneer klikken ontvangers het meest door? Wij zetten door u de uitkomsten uit deze onderzoeken op een rij!
Hieronder de belangrijkste uitkomsten uit diverse onderzoeken naar email marketing:
Op welke dag moet u een mailing verzenden?
In de eerste twee uur na verzending opent zo’n 32% de verstuurde email. Frappant is dat zondag en maandag de beste dagen schijnen te zijn om je email marketing de deur uit te doen! Waarom zondag en maandag? Naar het schijnt openen we onze email op zondagavond en maandagochtend om ons voor te bereiden op de aankomende week.
Onderwerpregel lengte
Over onderwerpregel van een mailing geldt: hoe korter hoe beter. Er is echter één “maar”: test zelf wat het beste werkt bij je eigen doelgroep en het soort email dat je verstuurt.
Gepersonaliseerde email
Een opmerkelijke uitkomst is dat gepersonaliseerde emails wel resulteren in hogere “click-through-rates”, maar niet in een hoger aantal geopende emails! Hoe dat kan? Veel “spammers” gebruiken persoonlijke informatie als trucje om berichten te openen. Hierdoor zijn we nu als het ware geconditioneerd om gepersonaliseerde emails juist niet te openen! De conculsie is daarom: “gebruik personalisaties in de mailing, maar niet in de onderwerpregel”.
Al met al een interessante resultaten. Deze kunt u vast en zeker gebruiken in uw eigen email marketing! Lees meer over de Email marketing oplossing van Forresult.
Geplaatst in: