ForResult – online marketing partner

SEO content schrijven: Het effect van spelling op je zoekresultaten

SEO content schrijven: Het effect van spelling op je zoekresultaten

Schrijven en SEO gaan hand in hand. Een groot deel van SEO bestaat immers uit het plaatsen van content. Toch wordt het schrijven van teksten nog heel vaak onderschat en gezien als “dat doen we er wel even bij”. Dat is jammer want slechte teksten zijn van grote invloed op je pageranking én je imago.

Vandaag ga ik in op de invloed van spelling op je zoekresultaten.

Juiste spelling vs de spelling van je bezoekers

SEO content schrijven gaat over het juiste gebruik van zoekwoorden. Je wilt immers gevonden worden door de mensen die naar jouw producten of diensten op zoek zijn. Maar het gaat ook over je aan de spelregels houden en up-to-date zijn en blijven van de laatste ontwikkelingen. Bovendien schrijf je SEO content voor de langere termijn, om blijvend hoog in Google te staan.

Wat moet je absoluut niet doen:

Als jij bijvoorbeeld beeldschermen verkoopt maar jouw klanten typen in Google “beeld schermen” in, dan wil jij ook als eerste in beeld verschijnen. Want het is duidelijk dat ze jouw product zoeken, ook al zetten ze er, onterecht, een spatie tussen. Zo’n extra spatie zal meestal geen “strafpunten” opleveren, Google zal het zien als kwalitatief in orde.

Maar stel dat je afvalcontainers verkoopt en veel potentiële klanten typen bijvoorbeeld “afvalkonteener” of “afvalkontainer”. Hoe ver ga jij dan mee in deze foutieve spelling?

Het internet is de afgelopen jaren behoorlijk vervuild geraakt met foutief gespelde woorden, puur omdat ondernemers graag hoog in Google willen staan. Kromme teksten vol met spelfouten, zodat het specifieke zoekwoord wordt benadrukt. Slecht voor je imago. En helaas heeft dit in veel gevallen maar weinig voor de ondernemers opgeleverd. In de toekomst wordt dit écht schadelijk voor ondernemers omdat Google steeds slimmer wordt. Spel- en grammaticafouten krijgen meer en meer een negatieve invloed op je zoekresultaten. Google ziet dit namelijk als een teken van lage kwaliteit. En lage kwaliteit betekent een lage pageranking. Wil je graag jouw teksten laten analyseren? Kies dan voor onze website analyse.


Laat goede copywriters jouw SEO content schrijven

Besteed het schrijven van jouw SEO content uit aan goede copywriters. Vakmensen die weten hoe ze goede teksten schrijven én die op de hoogte zijn van alle ins en outs rondom Google. Mensen die zich blijven ontwikkelen op SEO gebied. Zij kunnen niet alleen goede teksten schrijven, maar weten ook precies wat Google wel en niet accepteert. Wanneer Google haar beleid en regels aanpast weten zij dit meteen en spelen daarop in.

De vraag: “Schrijf je voor Google of schrijf je voor je bezoekers?” is een relevante vraag. Een copywriter weet de teksten zo te schrijven dat ze voor je bezoekers prettig lezen en de juiste informatie verstrekken. Daarnaast voldoen ze aan de juiste SEO insteek: hoog in Google komen én blijven. De investering meer dan waard, een win-win situatie!

Ben jij op zoek naar uitstekende copywriters? Kies dan voor ons online marketing bedrijf en bekijk onze SEO-tarieven.

SEO content schrijven: Het effect van spelling op je zoekresultaten
Over de auteur

Forresult - Online marketing partner

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geplaatst in:

 

Ook meer bezoekers met zoekmachine optimalisatie?

We nodigen je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kunnen we je vertellen hoe zoekmachine optimalisatie jouw bedrijf beter vindbaar maakt. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat we direct al je vragen beantwoorden.

Liever een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee erbij? Graag! Dan bespreken we direct samen welke kansen er zijn om jouw online bezoekers te laten stijgen.

Neem direct contact op