Vertrouwen, verzendkosten en veiligheid. Als één van deze elementen niet in orde is, laten webshop eigenaren bestellingen liggen. Lees in dit artikel hoe je de 3 V’s inzet om je webshop optimaal te laten presteren.
1. Vertrouwen
Je wint het vertrouwen van de online shoppers door je kwetsbaar op te stellen. Laat mensen reviews schrijven over je product. Het werkt immers beter om anderen te laten zeggen dat je betrouwbaar bent en een goed product levert, dan dit over je zelf te verkondingen.
Hoe je reviews het beste kan weergeven lees je in: “Referenties van klanten: geloofwaardigheid is het sleutelwoord”
2. Verzendkosten
Wij Nederlanders houden niet van verzendkosten. Het is een extra uitgave waar we niet op zitten te wachten. Online shoppen doe je uit gemak, maar ook om een product goedkoper te bestellen dan in de winkel. Als er online (dure) verzendkosten bijkomen, is je voordeel snel teniet gedaan. Uit onderzoek blijkt zelfs dat we vaker bestellen in een webshop waar géén verzendkosten worden gerekend. Verwerk je verzendkosten dus in je productprijs of biedt gratis verzending boven een bepaald bestelbedrag.
3. Veiligheid
Veel mensen vinden het een beetje eng om online producten te bestellen. Is het wel veilig om geld over te maken? Wat gaat de webshop met je gegevens doen? Allemaal vragen waarop je antwoord kan geven in een Privacy Statement. Daarnaast is het wenselijk om mensen gerust te stellen door het tonen van logo’s van erkende keurmerken op de site. Gebruik je een erkend beveiligingscertificaat of heb je een webwinkel keurmerk? Toon dit op je site.
Vertrouwen, verzendkosten en veiligheid. Als dat goed zit, zit het ook goed met de bestellingen.
Tags:
consumentengedrag consumentenpsychologie conversie conversie tips conversie verbeteren conversie webshop conversie website conversie webwinkel Webshop webshop laten makenGeplaatst in: