Bij zoekmachine-optimalisatie worden verschillende technieken gebruikt die er voor zorgen dat je meer bezoekers naar je website trekt. Het hoger scoren in de ‘normale’ zoekresultaten van Google (ook bekend als de organische zoekresultaten of ‘het linker rijtje resultaten’) is één van de technieken die ingezet kan worden.
Hoe hoger je immers in de zoekmachineresultaten staat, des te meer geïnteresseerde mensen doorklikken naar je website. Zoekmachine-optimalisatie geeft je dus een enorme boost aan extra bezoekers waardoor je ook meer zal verkopen via je website.
Steeds meer mensen zoeken naar geschikte websites (en informatie) via zoekmachines. Wanneer je website hoog staat in de zoekresultaten van de zoekmachine, is de kans groter dat geïnteresseerde mensen je website vinden en doorklikken naar jouw site in plaats van naar de concurrent.
Wil je ook hoog scoren in de zoekmachines? Laat ons dan een gratis zoekmachine-optimalisatie scan van je website maken. Wij bepalen dan op welke factoren jouw website verbeterd kan worden om hoger in Google te komen.
» Aanmelden voor een GRATIS zoekmachine-optimalisatie scan
of lees eerst verder over hoe zoekmachine-optimalisatie werkt.
Hoe werkt zoekmachine-optimalisatie?
Er zijn verschillende manieren om hoger te scoren in de organische zoekresultaten. Voor elke website en voor de verschillende belangrijke zoekwoorden zijn verschillende technieken in te zetten. Forresult gebruikt o.a. de volgende optimalisatie technieken:
- Optimalisatie van de structuur en techniek van de website.
- Het verkrijgen van links naar de website o.a. door het aanmelden van de website bij relevante startpagina’s en andere websites.
- Het bepalen van relevante zoekwoorden d.m.v. een zoekwoordonderzoek.
- Het bijhouden van de positie in de zoekmachine op relevante zoekwoorden.
- Het aanpassen van de content van de website n.a.v. de relevante zoekwoorden.
- Het instellen van aantrekkelijke metatitels en meta-omschrijvingen voor in de zoekmachineresultaten.
- Het bepalen van het aantal bezoekers van de website vóór en ná het starten van de zoekmachine-optimalisatie.
- Het analyseren van de webstatistieken om te welke pagina’s goed scoren en welke verbeterd moeten worden.
Als u eenmaal hoog staat in de zoekmachine is het belangrijk om deze positie te behouden. Daarom is zoekmachine-optimalisatie op maandelijkse basis aan te raden. Als stop als je bovenaan staat in Google zak je vanzelf weer naar beneden, helemaal als je concurrenten ook zoekmachine-optimalisatie laten doen.
Wat levert zoekmachine-optimalisatie je op?
Zoekmachine-optimalisatie is een online marketing instrument welke er toe zal leiden dat je meer geïnteresseerde bezoekers op je website zal krijgen. Meer potentiële klanten zullen je website dus vinden. Zoekmachine-optimalisatie zal zorgen voor een langdurig resultaat in de zoekmachines. Dit in tegenstelling tot zoekmachine-adverteren, welke alleen op korte termijn werkt. Zoekmachine-optimalisatie werkt langdurig door dat o.a. de techniek, structuur en content van de website zoekmachine vriendelijk gemaakt is. Wij voeren graag de zoekmachine-optimalisatie uit voor jouw bedrijf? Leer nu ons SEO-bedrijf kennen!
Met zoekmachine-optimalisatie bereik je:
- Meer geïnteresseerde bezoekers op je website.
- Meer conversie (aanvragen, aankopen, reacties, enz.)
- Een prominente plaats in de normale zoekmachineresultaten.
- Uw organisatie, product of diensten krijgt meer aandacht doordat u hoog staat in de zoekmachineresultaten.
Uw website hoog in Google?
Onze zoekmachine-optimalisatiespecialisten werken al jaren dag in dag uit om websites en webshops te optimaliseren. Al honderden site hebben zij hoger in Google gekregen dankzij onze effectief bewezen zoekmachine-optimalisatietechnieken.
Wil jij niet langer bezoekers en dus omzet mislopen? Vraag dan een gratis zoekmachine-optimalisatie analyse aan voor vrijblijvend en persoonlijk advies.
» Vraag een GRATIS analyse aan van je website
dan krijg je persoonlijk advies van onze experts
Gerelateerd onderwerp: website-optimalisatie
Wil je niet alleen meer bezoekers naar je website trekken, maar ook ervoor zorgen dat zij overgaan tot aanvraag of bestelling? Dan is website-optimalisatie een goede optie. Hierbij worden verschillende technieken ingezet om van zoveel mogelijk websitebezoekers klanten te maken.
» Lees meer over website-optimalisatie
Geplaatst in: