De marketing van een webwinkel stopt niet bij het binnen halen van websitebezoekers. Of na het behalen van een bestelling. De meest effectieve marketing zet je juist in ná de bestelling. Dit is dé kans om je nieuw verworven klant tot mond-tot-mond reclame te verleiden. En hem tevens te activeren tot herhaalaankoop.
Er zijn talrijke manieren waarop je de bedankpagina van een webwinkel kan optimaliseren. In dit artikel behandelen we de drie belangrijkste punten.
Tip1: Aankoop delen via sociale media
Maak het je klant makkelijk om zijn aankoop te delen via sociale media. Direct na aankoop is hij content met zijn aanschaf, dus staat hij ervoor open dit te delen met zijn sociale netwerk. Maak het met sociale media buttons mogelijk dat de klant zijn aankoop deelt.
Tip 2: Inschrijven voor nieuwsbrief
Na aankoop is het de perfecte gelegenheid om (nogmaals) te vermelden dat je een nieuwsbrief aanbiedt. Geef aan dat de klant zich kan inschrijven voor je nieuwsbrief, zodat hij altijd als eerste op de hoogte is van nieuwe acties.
Lees ook: “Meer nieuwsbriefinschrijvingen door slimme overtuigingstechniek”
Tip 3: Geef korting op een volgende aankoop
Verleid je klant tot een herhaalaankoop door hem een kortingscode te geven. Deze kan hij gebruiken bij zijn volgende aankoop. Bijvoorbeeld een kortingscode of coupon voor tien procent korting of gratis verzending. Enthousiaste klanten worden hierdoor nog enthousiaster. Want wie houdt er nou niet van korting? En daarnaast ben je hiermee op weg naar het verwerven van loyale klanten die standaard zijn bestelling in jouw webwinkel gaat doen. Hoe vaker hij zijn bestelling bij jou doet, hoe meer dit een vaste gewoonte wordt.
Verwerk deze drie tips in je bedankpagina en je zal profiteren van meer mond-tot-mond reclame en meer herhaalaankopen. Hierdoor maak je van je succesvolle webwinkel een nóg groter succes.
Tags:
conversie conversie tips conversie verbeteren conversie webshop conversie website conversie webwinkel marketing psychologieGeplaatst in: